איך נפטרים מפשפש המיטה אחת ולתמיד?

פשפש המיטה הוא אחד החרקים העיקשים ביותר. פשפשים חיים לצד בני אדם, ומוצצים להם את הדם, עוד מהימים שבהם המין האנושי גר במערות. במאה הקודמת הוא כבר כמעט והוכחד, אבל חומר ההדברה שקטל פשפשים בהצלחה התגלה כרעיל גם לבני אדם, השימוש בו הופסק – ועד שנמצא פתרון חדש אוכלוסיית הפשפשים התאוששה. בנוסף, בזכות הגלובליזציה וריבוי התיירים בכל רחבי העולם פשפשי מיטה התחילו לעבור גם הם ממדינה למדינה, וכיום הם נמצאים במקומות רבים מאוד.

חשוב להדגיש: פשפשים אמנם לא מעבירים מחלות ולא גורמים לזיהומים, אבל העקיצות שלהם מגרדות מאוד. בנוסף יש להם תיאבון מוגבר, ופשפש מיטה בוגר יכול לשתות דם מאדם גם במשך רבע שעה. אם התעוררתם עקוצים, או שזיהיתם סימנים לנוכחות של פשפשים, מומלץ להזמין מיד מדבירים מקצועיים.

שלב ראשון: ניטור מקיף

אמנם מדובר בחרקים עיקשים, ובנוסף כאלה שיודעים להסתתר היטב, אבל אפשר לבצע הדברת פשפש המיטה בזריזות. הבסיס לכך הוא סריקה יסודית של הבית, כדי לאתר את כל הפשפשים שיש בו, בכל החדרים. בהקשר זה כדאי לדעת שפשפשי מיטה נמצאים לא רק סביב המיטה, אלא בעוד מקומות רבים אפשריים – כולל למשל בתוך שקעי חשמל. בזכות מבנה הגוף הפחוס שלהם והמידות הקטנות, קל לפשפשים להסתתר ולמי שאינו מדביר מקצועי קשה לאתר אותם.

חברת הדברה מקצועית תעבור על כל פינה וכל סנטימטר בכל חדר, תמפה את המקומות שדורשים טיפול ורק לאחר תתחיל במלאכת החיסול עצמו. פעולה זו מחייבת בעיקר ניסיון רב והיכרות עם מקומות המסתור החביבים על פשפשי המיטה.

שאיבה + קיטור + ריסוס

כדי להבטיח חיסול מלא של כל אוכלוסיית פשפשי המיטה בבית, כולל הביצים והנימפות (השלב שבין הביצה לבוגר), תתבצע פעולה משולשת: המרכיב הראשון הוא שאיבה בעוצמה גבוהה בכל המקומות שבהם נצפו פשפשים, המרכיב השני הוא קיטור חם – שמצליח להמיס את הדבק שמדביק את הביצים של פשפשי המיטה למקומן, ובנוסף מאפשר הגעה לנקודות שלשואב אין גישה אליהן. את הפעולה המשולשת משלים הריסוס.

ריסוס הבית כולל שימוש בשני חומרים – אחד לקטילת פשפשים בוגרים ועוד אחד שמעכב התפתחות של ביצים ונימפות. על המיטה עצמה לא יתבצע ריסוס. עוד המלצה היא לשטוף את הבית באופן יסודי לפני הגעת המדבירים. לאחר ההדברה יש להמתין 48-72 שעות עד שאפשר לשטוף שוב את הבית.