הדברת פשפשים ממזרון – איך עושים את זה?

פשפש מיטה הוא אחד החרקים המציקים ביותר שיש. הוא אמנם קטן מאוד, אבל התיאבון שלו גדול וכשהוא יוצא בלילה ממקום המחבוא שלו, כל ארוחה שלו יכולה להימשך גם 15-20 דקות. התוצאה: שלל עקיצות, בעיקר בפנים וגם בגב ובידיים, גירוד מעצבן – וצורך ברור לבצע הדברה מקצועית.

שלב ראשון: מציאות כל הפשפשים בחדר

פשפשים אוהבים להימצא באזור המיטה, כדי להיות קרובים לארוחה שלהם, כלומר לבני האדם שמהם הם מוצצים את הדם. הם יכולים להתחבא מתחת למזרון, בתוך חריצים במסגרת של המיטה או על הרגליים שלה, בארגז המצעים וגם במקומות אחרים בחדר השינה – כולל למשל בתוך שקעי החשמל.

על-מנת להצליח לטפל בכל הפשפשים חשוב קודם כל למצוא את כולם. מדביר שידלג על שלב האיתור והניטור של הפשפשים עלול להשאיר אצלכם חרקים או ביצים, ומהם תתפתח מושבה חדשה שתמצוץ לכם את הדם.

שלב שני: שאיבה יסודית

השלב הבא בהדברת פשפשי מיטה הוא מעבר עם שואב אבק עוצמתי בכל האזורים שבהם התגלתה נוכחות של חרקים ו/או ביצים. מומלץ לא לעשות זאת עם השואב הביתי, משום שכך תמצאו את עצמכם עם ביצי פשפשים בתוך השק של השואב הביתי ולא באמת תיפטרו מהן. במקביל ייתכן צורך בכביסה של מצעים, בגדים, וילונות ועוד פריטים נגועים. הכביסה חייבת להיות בטמפרטורה גבוהה כדי לוודא הריגה.

שלב שלישי: קיטור חם

השלב השלישי של כל הדברת פשפשים יעילה הוא קיטור חם. הקיטור מאפשר למדבירים להגיע גם למקומות שאליהם השואב לא מצליח להגיע, ועוד סיבה טובה להשתמש באמצעי זה היא שהטמפרטורה הגבוהה ממיסה את החומר שמחבר את הביצים של הפשפשים ומאפשר לחסל גם אותן. השימוש בקיטור חם מחייב מיומנות גבוהה וניסיון רב.

שלב רביעי: ריסוס

גם השלב האחרון בהדברת פשפשים ממזרון המיטה וממקומות אחרים שבהם הם נמצאים מחייב מיומנות ואחריות. הריסוס כולל פיזור של שני סוגי חומרי הדברה. חומר אחד מיועד לפשפשים הבוגרים והוא פשוט הורג אותם. החומר השני נועד למנוע מהביצים להתפתח ולהפוך לחרקים בוגרים, כך שגם אם יש ביצים ששרדו את השאיבה והקיטור הן לא יהוו בעיה. יש להימנע מריסוס ישיר על המזרון, במקום שבו בני הבית נוהגים לישון, אלא להשתמש בחומרי ההדברה הנ"ל במקומות אחרים ברחבי החדר – ולאחר מכן לאוורר אותו היטב.

במידת הצורך חברת הדברה מקצועית תגיע לביקור נוסף, לאחר כשבועיים, כדי לוודא שהבית אכן נקי לגמרי, ולהשלים את המלאכה אם עדיין נותרו פריטים בודדים.