ניקוי מזרנים – איך עושים את זה נכון?

מזרון נקי הוא מזרון שנעים לישון עליו. מזרון נקי הוא גם מזרון שבריא לישון עליו – משום שאין בו חיידקים ושאר מיקרו-אורגניזמים בעייתיים. שינה טובה היא מפתח הכרחי לתפקוד מיטבי של הגוף וגם של הנפש, כך שהמשוואה ברורה: כשמנקים נכון את המזרון, איכות החיים משתפרת. הטיפים הבאים יעזרו לך לעשות זאת בדרך הטובה ביותר.

לשמור על המזרון

תמיד כדאי להקדים תרופה למכה – ולכן המרכיב הראשון בשינה על מזרון נקי היא להגן עליו ככל האפשר מלכלוכים. בהתאם מומלץ להשתמש במגן מזרון, וכמו כן לכבס אותו ואת המצעים בטמפרטורה גבוהה ובתדירות גבוהה גם כן. בדרך זו נמנע חלחול של זיעה אל תוך המזרון, וגם תאי העור המתים שנושרים מכולנו בשעות הלילה לא ילכלכו אותו.

מרכיב נוסף בהגנה על המזרון הוא להעמיד אותו אחת לחודש בשמש, כדי שיתאוורר. כמו כן כדאי לעבור עליו פעם בשבוע עם השואב, ביסודיות. אם יש לכם פיה ייעודית לרהיטים, כמובן שכדאי להרכיב אותה על השואב.

ניקוי כתמים

כשנוצר כתם, מכל סיבה שהיא, חשוב לטפל בו במהירות. ככל שמחכים זמן רב יותר, הסיכוי שהחומרים המזיקים יחלחלו אל עומק המזרון גבוה יותר, וחבל. עבור כתמי שתן הפתרון הביתי היעיל ביותר הוא תערובת של כוס מי חמצן עם 3 כפות של סודה לשתייה. מורחים בעדינות את התערובת על הכתם, בעזרת מטלית רכה, מחכים שהמזרון יתייבש ואז מערבבים מעט אבקת כביסה עם מעט מים. מכסים את הכתם עם התערובת החדשה, מחכים כחצי שעה, מסירים את הקצף שיצרה אבקת הכביסה ועוברים עם מטלית רכה טבולה במעט מי חמצן על השאריות. לאחר מכן יש לייבש היטב את המזרון.

כתמי אוכל אפשר לנקות עם תערובת של כוס מים חמימים, מעט חומץ לבן וכף של נוזל לניקוי כלים. חשוב לטפוח בעדינות על הכתם כדי לא להחדיר אותו אל עומק המזרון.

ניקיון יסודי עם ציוד מקצועי

אחת לשנה, ואם המזרון במצב לא טוב גם בתדירות גבוהה יותר, כדאי להזמין חברת ניקיון מקצועית. לחברה שזו המומחיות שלה יש ציוד ייעודי לניקוי מזרונים. התהליך יכלול שאיבה עוצמתית שמסלקת מתוך המזרון גם את המיקרו-אורגניזמים שמתחבאים עמוק בתוכו, שימוש בקיטור חם וחיטוי – כך שהמזרון יהיה גם נקי וגם היגייני להפליא. חשוב לציין כי ניקוי מזרונים בקיטור מאפשר להיפטר גם מכתמים שאמצעים ביתיים לא מצליחים לסלק, כך שהתוצאה תהיה ניקיון מוחלט באמת.